proiect

Competenta in Comunicare

Versiune pentru imprimantaSend by emailVersiune PDF

Proiectul a avut ca scop imbunatatirea imaginii publice si credibilitatii ONG-urilor, prin cresterea capacitatii acestora de a comunica cu partile interesate si de a pleda pentru interesele si valorile pe care le reprezinta. In cadrul proiectului au fost instruiti reprezentanti ai 25 de ONG-uri de dimensiuni medii si mici in domeniul relatiilor publice, printr-un program de 13 cursuri online si un seminar final.

 

Beneficiarii proiectului

1. Beneficiarii directi - reprezentantii organizatiilor care au trecut de procesul de selectie, in numar de 25, si organizatiile in care acestia activeaza.

2. Beneficiarii indirecti - alte organizatii neguvernamentale care, fara a fi cuprinse in proiect, au beneficiat totusi de continutul cursurilor online si de autoverificare prin intermediul testelor grila. De asemenea, proiectul a adus beneficii si altor persoane interesate de domeniul relatiilor publice, care au putut parcurge cursurile in mod independent, accesand ca oaspeti cursurile la http://www.pr-ong.ro/

 

Structura programului de instruire

Programul a fost structurat in patru module care vor urmari urmatoarea tematica:

1. Relatia cu mass-media,

2. Redactarea materialelor de prezentare a organizatiei,

3. Evenimentele publice,

4. Campaniile de PR.

 

Cursurile s-au desfasurat on-line, bilunar, pana pe data de 30 mai 2006. La sfarsitul cursurilor on-line a avut loc un seminar practic care s-a axat asupra simularii situatiilor reale cu care se pot confrunta organizatiile in munca de zi cu zi (de la sustinerea unui interviu in media, la organizarea unei conferinte de presa etc.).

 

Pe parcursul proiectului, organizatiile participante au beneficiat de consultanta in relatii publice si au avut acces la informatii de ultima ora din domeniu.

 

La sfarsitul cursului, pentru a pune in practica cunostinele cumulate, organizatiile au fost asistate in organizarea unei campanii de atragere de donatii de la persoane fizice, prin sistemul "1%" care permitea, la acea data, contribuabililor persoane fizice sa directioneze 1% din impozitul lor pe venit catre o organizatie neguvernamentala.

 

Publicatii si rezultate:

         13 pachete de curs interactiv, in format electronic, fiecare continand o parte de manual si una de exercitii

         9 numere dintr-un buletin electronic informativ lunar, axat pe teme de relatii publice

           un site internet dedicat relatiilor publice, care va contine atat pachetele de curs si buletinul electronic, cat si intrebari si raspunsuri pe tema relatiilor publice, in format forum

            baze de date cu mass-media din localitatea / judetele in care activeaza organizatiile cuprinse in programul de training (rezultate din exercitiile practice la modulul de curs privind relatia cu mass-media)

           studii de caz privind activitatea de relatii publice in ONG-uri, trimise de beneficiarii programului pentru publicarea in buletinul electronic

           set de instrumente si chestionare pentru realizarea auditului de comunicare

 

Proiectul "Competenta in comunicare: Formarea organizatiilor neguvernamentale in relatii publice", este finantat de UNIUNEA EUROPEANA in perioada 24 septembrie 2005 - 23 august 2006.

Acest site nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor publicatiei.