proiect

Campaniile Societatii Deschise

Versiune pentru imprimantaSend by emailVersiune PDF

Campaniile Societatii Civile au fost initiate in 2003 ca raspuns la multiplele fatete negative care afecteaza societatea romaneasca. Campaniile au fost gandite pentru a oferi raspunsuri si luari de pozitie rapide - atat in numele Fundatiei, cat si in cel a unei coalitii mai vaste - fata de politici, masuri oficiale si actiuni administrative in flagranta opozitie fata de principiile statului de drept si cu valorile democratiei.

De-a lungul anilor 2003, 2004 si 2005 au fost organizate campanii de advocacy care sa demaste, sa critice si sa creeze presiunea publica necesara pentru a contracara abuzurile diferitelor institutii administrative sau functionari publici.

Campaniile de advocacy ale Fundatiei Soros Romania au vizat cresterea standardelor in legiferarea si aplicarea legilor anticoruptie, au vegheat la aplicarea legii, au produs rapoarte regulate de evaluare privind respectarea criteriilor de intrare in UE, a vegheat la corectitudinea alegerilor din 2004, a militat pentru respectarea libertatii si independentei mass media etc.

 

Prin toate aceste initiative, Fundatia a urmarit sa dezvolte si functia de „caine de paza" la nivelul celorlalte organizatii neguvernamentale. De fiecare data cand aceasta a parut cea mai buna solutie, Fundatia a functionat ca un catalizator al coalitiilor intre celelalte organizatii neguvernamentale pentru o maxima reprezentare si eficienta in relatia cu autoritatile. Scopul nedeclarat a fost intotdeauna acela de a fi un model pentru celelalte organizatii in ideea constituirii unei voci comune a societatii civile, de neomis in cadrul sferei publice.